Legenda opět přichází. V novém a vylepšeném kabátu. Máme tu opět nový model mezi legendárními modely s označením 911, jejichž výroba začala již v roce 1984. Za samotným designem stál Ferdinand Porsche, syn zakladatele automobilky. O několik let později se z těchto vozů stávají symboly samotné automobilky a nemluví se o ničem jiném. Půvabný design, světlomety ve tvaru kruhu, šikmá záď, vysoké čelní sklo… – to jsou všechno symboly, které se zapsali do dějin automobilky Porsche.
Nyní se však do historie přidává další model – Porsche 911 Carrera GTS, což je (jako u každého modelu) další mezník klasických 911-tek. A na co se u nového a dle automobilky nejvýkonnějšího modelu můžeme těšit? Zadní náprava, šestiválcový boxer s objemem 3,8 litrů, který na rozdíl má o 30 koní více než Carrery S. Celkový výkon tohoto luxusního vozu vyskočil na neuvěřitelných 430 koní, díky čemuž může nové Porsche 911 Carrera GTS vyvinout maximální rychlost až 306 km/h. Z nuly na sto to zvládne za čtyři sekundy, kabriolet o dvě desetiny později.
Luxusní a osobitý design
Toto auto má svou tradici, svou historii, kterou se zapsalo do automobilového průmyslu. Může za to výkon nebo jedinečný design? Možná vám u tohoto nového modelu bude dělat problém rozeznat ho od modelů s označením GTS. Avšak u 911-tky je několik viditelných rozdílů – světlomety s tmavým pozadím, decentně rozšířený zadní blatník či zadní, tradiční mřížkou na chlazení. Koncovky výfuku dostaly zase chrómový povrch, matná kola z lehkých slitin se o dvacet palců zvětšila. Celkovou dominancí vodou jsou také použité materiály, automobilka totiž ráda používá tradiční materiály – alcantra a kůže.
Porsche velkých čísel
Jako nedávno zmiňovaná limuzína Astin Martin Lagonda, tak i tento model bohužel neuvidíte v autosalonu v Paříži, spíše v Los Angeles. A nyní k ceně… Toto Porsche je symbolem velkých čísel – 430 koní, 306 km/h maximální rychlost. Ani u ceny tomu není jinak, mluví se totiž o cenové relaci kolem pěti milionů.